Te przed oczami i te w pamięci …

Śpioszka spi
co po głębszym zastanowieniu się może oznaczać te same … rzecz będzie o mojej ukochanej Śpioszce.
Wychowałam się w domu, w którym zawsze były różne zwierzęta. Psy i koty na podwórku – aż do momentu, kiedy przeprowadziliśmy się z rodzicami do miasta. Męczyłam ich o zwierzaka, ale byli nieugięci. Pewnie mieli rację, ale nie chciałam tego przyjąć do wiadomości. Uknułam więc spisek, w którego efekcie do naszego domu zawitała kotka, która na 15 lat zawojowała moje życie …
Śpioszkę znałam od małego ślepego kociaczka, który przyszedł na świat w domu Oli. Była słodkim skarbem, puchową kuleczką, która miała piękne okrągłe oczki i rudą plamę na nosie, tzw. flame. Zauroczyła mnie swoim charakterem i pięknością perskiej kotki i chyba już nigdy żadne zwierzątko nie zdoła aż tak … Brak słów, żeby opisać nasze relacje trwające przez taki długi czas.
Śpioszka nie była typem kota, który psocił – może troszkę na początku, za kociaka. Później charakter persa dał o sobie znać -zawsze grzeczna, dystyngowana, kochająca tylko swojego wlaściciela, pogardzająca resztą świata. Mówi się, że kot wybiera miejsce a nie człowieka. Nieprawda, zabierałam Śpioszkę w różne miejsca: wakacje, praca, nowy dom, nowe mieszkanie i zawsze znosiła to doskonale, pod warunkiem że obok byłam ja.
Kiedy wyjeżdżałam gdzieś dalej, Śpioszka była „na wakacjach” u moim rodziców. Czuła się tam dobrze, ale często pod koniec swojego pobytu „wołała” mnie donośnym miauczeniem. Potrafiła też reagować na moje imię – biegła wtedy szybciutko, żeby sprawdzić czy przypadkiem nie zjawiłam się żeby ją zabrać.
Śpioszka była moim najstarszym dzieckiem – spała ze mną, była ze mną w chorobie, przychodziła na kolana, kiedy chciała żeby ktoś podrapał ją za uszkiem, umiała słuchać i potrafila pocieszyć, kiedy płakać się chciało … Zawsze przerażało mnie, że kiedyś to wszystko się skończy i będę musiała się z nią pożegnać. Czas płynął nieubłaganie ale tak powoli, że wydawało mi się, że to nigdy nie nastąpi, bo przecież nasza przyjaźń trwa i trwać musi.
Nie chcę pisać o tym najgorszym, bo nie dokończę tego wpisu. Rak był wyrokiem, chociaż długo walczyłyśmy. Zakończyłam walkę, gdy zobaczyłam że ona nie chce już walczyć i chce odejść w spokoju. To był najgorszy dzień naszej przyjaźni – musiałam podjąć decyzję, żeby moja kochana kicia już dłużej nie cierpiała. Odeszła na moich rękach pewnej jesiennej soboty. Odeszła, ale nadal jest. Kocham Cię, Spioszeńko!

About starastajnia


Skomentuj

