Wiejski ogródek przed stajenką …

Stało się, pada deszcz więc siedzę przed kompem i oglądam ogrody … O rany, niektóre tak mi się podobają, że jeszcze chwila i wyjdę na ten deszcz i zacznę przekopywać trawnik🙂

Ale tak na poważnie, to jestem zafascynowana nieformowanymi żywopłotami, zastosowaniem wikliny i starych kutych płotków oraz angielskimi ogrodami wiejskimi (cottage garden).

Powierzchnia otaczająca stajenkę jest – jakby tu powiedzieć … – spora? Pół hektara do sporych działek należy, niemniej jednak problemem jest przede wszystkim długość i szerokość działki – wygląda, będę szczera do bólu – jak dłuuuga kiszka😦 Ale nie załamuję się – będę to przekuwać na pozytywy🙂

W sobotę montujemy starą kutą bramę i płot w części reprezentacyjnej. Od tej chwili moje myśli zajmie żywopłot nieformowany🙂, który ma się dopasować swoim wiejskim charakterem do starej ponadtuletniej konstrukcji płotu … Elfir z Muratora radzi wybrać się do nadleśnictwa po różnorodne roślinki takie jak tarniny, kaliny, pęcherznice, etc. etc. Pójdę, pójdę, a jakże – zwłaszcza, że do leśniczego mam jakieś … let’s say, pół kilometra?🙂

Generalnie rzecz biorąc trochę nie wiem jak zacząć, ale nie będę się poddawać, bo w necie natrafiłam na krótki kurs zakładania ogrodu wiejskiego w stylu angielskiem, gdzie autor pisze, że nikt z zakładających ogrody angielskie w poprzednich wiekach nie korzystał z porad projektantów, ponieważ albo takowych nie było w pobliżu albo finanse nie pozwalały na ich korzystanie🙂 To tak trochę jak w moim przypadku – nie ma ich w pobliżu i nie mam na nich kasy!  To co mam, to rzesze cioć i innych znajomych, które obdarowywują mnie różnorodnymi sadzonkami, szczepkami, itp., które w sam raz nadają się do wiejskiego angielskiego ogrodu. Tak jak pisze ww. autor „kursu”🙂 – informacja dla czytających gości – kurs jest niestety po angielsku, co mnie akurat nie przeszkadza za bardzo🙂

Wklejam też linka do pięknych zdjęć ogrodów angielskich – Cottage gardens – te wspaniałe nieformowane szpalery, ech …. kiedy u mnie tak będzie ? Muszę zadzwonić do Mamy ….🙂

About starastajnia


2 responses to “Wiejski ogródek przed stajenką …

Skomentuj

